Saturday, December 11, 2010

Kisah si arnab.

Hari Rabu, Hari habis SPM. Balikk hari tu jugak. Sampai-sampai kat rumah around 1 am. Tengok-tengok dalam sangkar ada anak arnab! 6 ekor comel-comel lak tuh. Tapi agak menggelikan sebab sekor-sekor tak ada bulu. Time aku balik, time tu jugak mamanye bersalin. Betullah apa kakak aku cakap. Dia tak kan beranak selagi aku tak balik.

Tapi, tu bukan benda yang aku nak cakap sekarang nih. Nak cerita pasal mama si Arnab yang punya lah geram aku tengok. Rasa macam nak tarik jek telinga dia, tapi sebab kecomelannya dan tompok-tompok hitam kat badan beliau, tak sampai hati lak. So below is the pics. Si betina yang agak mengiurkan! hahaha


Yang jantan lak kena kurung kat tempat lain. Sian gak aku tengok. Hasil bantingan tulang aku ngan ayah aku pagi tu jugak terhasillah sebuah sangkar! Sangkar tu dah lah kecil. Memang dia tak banyak gerak. Tengok jer lah. Dulu aktif gila, sekarang duduk jek termenung. Begitulah kehidupan sehariannya. Haish.


lepak sentiasa

sangkar kecik! keluar pun x nak

Disebabkan si betina ni malas menyusu. Maka petang tadi aku tengok agak menyedihkan lah. 2 ekor sudah mati. Lagi 2 ekor dah nazak. Siot lah. Penat me and my dad paksa. Last2 pegang dia kuat2, amek anak2 dia letak atas badan. Nyusu pun. Tu pun setelah dipaksa. Tapi apa-apa pun, tinggal 2 ekor anak arnab yang bakal meneruskan perjuangan. Hopefully lah berjaya.!


NAZAK! tidak mampu diselamatkan =(



Sebagai pengajarannya, kita janganlah gelak apabila anak arnab NAZAK.! Ingatlah wahai anak-anak.

Tapi aku masih tak tahu apa nak buat time cuti SPM nih. oh tolong lah aku jangan membazir masa ngan tidor jek. Tak ingin pun tapi terpaksa.! ahaha

No comments: