Sunday, March 13, 2011

Membaca jambatan ilmu





Tepat 13/03/2011, tamat juga latihan PLKN Kumpulan 1 Siri 8 2011. 2 bulan setengah kejap je berlalu.

Tadi dari kem bertolak dalam kul 8 lebih. Sampai lebih kurang kul 11 lah gitu. Sampai2 jek, menunggu lah aku di situ. Disebabkan masalah teknikal dan salah paham, mak aku datang lambat. Adalah sampai bas wirawati yang terhegeh2 tu pun sampai. aku sorang je laki di situ. Tapi layan ajerlah kan.

Sesampai jek, mak aku ajak gi Jusco. Yolah, cuti skolah lah kan. Adik2 aku yang memang rajin membaca novel2 pelik nih, telah menyimpan hasrat dan cita2 besar untuk membeli novel!
Aku pada mulanye mmg nak salin baju. X nak lah pakai baju kelas plkn tuh pegi ke tempat awam. Tapi mak dah ckp pakai lah baju plkn tuh. Nampak lawa. Lagipun bknnye sng nak masuk plkn -.-
Im the choosen one la nak dikatakan. Nak x nak, terpaksa la pkai baju tuh dienakkan lagi dengan cap PLKN yang terpampang sebesarnye logo plkn di atas cap tuh.
Dipendekkan cerita, sampailah aku di Jusco tersebut.. Keluar jek keta, dah ade org memandang terpikat dengan kekacakanku di dalam pakaian ala2 formal PLKN tuh. Baru kat tempat car park. X masuk lagik. Tapi nsb bek la jusco tu ramai chinese. So most of them mcm x kisah sgt lah dengan penampilan aku.. hehehe...
Tapi ape yang x boleh blah, ader sorang brader nih pakai 3 quart usha aku dari jauh. Lantak aku lah ak nak pakai ape. Ko pakai seluar nmpk kaki berbulu -bulu x nak pikir lak!



Facebook malam nih mmg slow yang teramat sangat. so aku pun x de mood nak tgk bende jadah tuh. Nilah kesannnye apabila 100 ribu pelatih plkn balik pada satu masa dan online fb pada satu masa. Mark zuckbeg pun pening. -.-

1 comment:

Ili Aqila said...

hitam nya laki aku ni -..-